Je gezondheid een boost geven met je iPhone6s

0
424

De smartphone is niet meer uit ons leven weg te denken, we zijn zo ongeveer vergroeid met het apparaat. We doen onze bankzaken op de telefoon, checken ons sociale leven en onze e-mail, doen een spelletje en werken aan onze gezondheid. Hoe dit laatste mogelijk is, leggen we graag uit.

Het is tijd voor je hardloopschoenen

Wie denkt dat mensen alleen maar hun tijd verdoen met een telefoon in hun hand heeft het mis. Met alle mogelijkheden is het mogelijk ook aan de gezondheid te werken. Zo zijn er talloze apps die daaraan meewerken. Neem bijvoorbeeld de apps die geschikt zijn voor hardlopen en fietsen. Deze houden bij wanneer je actief bezig bent en laten zien hoeveel calorieën je daarmee verbrand hebt. Ook geven ze je een seintje wanneer het tijd is om weer eens de hardloopschoenen aan te trekken of de fiets te pakken. De wandelschoenen zijn soms al afdoende om een half uurtje lekker te bewegen. Handig dus dit geheugensteuntje, als je door je drukke werkzaamheden wel eens vergeet hoe lekker het is om in de buitenlucht te sporten.

Elke dag bewegen

De overheid kan ons aanbevelen minimaal dertig minuten per dag te bewegen, maar hoe houden we bij of we dat daadwerkelijk doen? Een van de mogelijkheden is het installeren van een app die je fitnessoefeningen geeft. Het is met deze app de bedoeling dat je in een bepaald aantal minuten een aantal oefeningen doet. De bewegingsactiviteiten worden bijgehouden en geven inspiratie tot nieuwe oefeningen.

Een derde app die je aanspoort meer te bewegen is een soort van stappenteller, die ook nog eens bijhoudt wanneer je slaapt en wat je eet. Een speciale gezondheidsapp maakt dat je bloeddruk kunt meten en dit in een overzicht kunt verwerken. Uiteraard is handmatige invoer nog wel een vereiste, maar de verwachting is dat de app steeds meer met andere apps matcht.

Eten, slapen en gezondheid

Nu we het toch over eten hebben, het bijhouden van hoeveel calorieën je binnenkrijgt is ook mogelijk met je iPhone6s. Als je de juiste app installeert, worden daarnaast ook nog eens de vetten, koolhydraten en eiwitten geteld. Door de app te koppelen aan een fitnessapp wordt bijgehouden hoeveel je verbrandt van wat je eet. Je slaappatroon kan ook in kaart worden gebracht. De app die je hiervoor gebruikt geeft je veel waardevolle informatie over jezelf en de gezondste manier van slapen.

De iPhone6s kan je dagelijkse bewegingen meten door een speciale chip en stuurt dit door naar de apps die je gebruikt voor beweging. Door verschillende iPhone apps aan elkaar te koppelen, ontstaat een wisselwerking waarmee het dus mogelijk is met je iPhone6S of elke andere smartphone je gezondheid een positieve boost te geven.

Conclusie

Alhoewel vele mensen hun smartphone voor minder productieve dingen gebruiken zoals het bekijken van Facebook, is er geen twijfel mogelijk dat je smartphone kan bijdragen aan een betere gezondheid. Volgens dit artikel managet maar liefst 1 op de 5 van de smartphone bezitters zijn gezondheid door middel van een app.

Met de komst van de scanners kunnen we tegenwoordig zelfs eenvoudig onze hartslag meten. Wij verwachten dat deze trend alleen maar zal stijgen, met als gevolg dat men in de toekomst een stuk bewuster bezig is met hun gezondheid!

Deel mee…