Het woord relatiegeschenken doet de meeste mensen denken aan de met logo bedrukte artikelen die ze van bedrijven door de jaren heen gekregen hebben. Het gaat hierbij vaak om pennetjes, mokken of thermosflessen waar vervolgens een mooi logootje op gedrukt is. Men denkt dan vaak dat het geschenken zijn om de klanten een beetje tevreden te houden.
Hoewel dat klopt, zijn de voordelen van het geven van relatiegeschenken aan klanten veel groter dan vaak gedacht wordt. Die bedrukte drinkwaren of pennen beschikken namelijk over een verborgen kracht. In dit artikel lees je over drie positieve gevolgen van het geven van relatiegeschenken aan klanten, maar ook aan zakenpartners.
Betere klantrelaties
Zoals de naam al zegt zorgen relatiegeschenken ervoor dat de relatie die je met een klant hebt, verbeterd wordt. Door het geven van deze artikelen laat je namelijk zien dat je de zakelijke relatie waardeert. Uiteraard zal dat effect minder groot zijn wanneer je slechts een bedrukt pennetje geeft. Wat gek genoeg populair is tegenwoordig, is toilettasjes bedrukken.
Door middel van relatiegeschenken investeer je dus in de relatie met je klant of zakenpartner. Uiteraard hoeven het geen bedrukte toilettasjes te zijn en kun je ook voor een wat meer standaard optie kiezen, zoals een dopper of katoenen tasje. Het scheelt dat deze niet duur hoeven te zijn. Als je kijkt op https://www.relatiegeschenkenxl.nl/ kun je, dankzij hun ruime aanbod aan relatiegeschenken, het perfecte artikel voor jouw doelgroep vinden.
Meer naamsbekendheid
Naast dat relatiegeschenken de relaties met klanten en partners kunnen verbeteren, heeft het nog een positief gevolg. Het uitdelen van deze artikelen kan er namelijk voor zorgen dat je naamsbekendheid zal toenemen. Wanneer de ontvangers van de relatiegeschenken jouw artikel gebruiken, zullen omstanders worden blootgesteld aan jouw bedrijfsnaam, waardoor je meer naamsbekendheid krijgt.
Wanneer je echt investeert in relatiegeschenken, zullen klanten zo tevreden zijn over het product dat ze lovend over het relatiegeschenk zullen vertellen. Een fijne pen of dopper kan zomaar het gespreksonderwerp worden wanneer deze uniek of van hoge kwaliteit is, waardoor er in principe sprake is van mond-tot-mondreclame en je naamsbekendheid zal toenemen.
Beter bedrijfsimago
Tot slot zien we nog een positief gevolg op een wat groter niveau. Door het uitdelen van relatiegeschenken zorg je niet alleen voor een betere band met je klant of voor het verbeteren van de naamsbekendheid van je bedrijf, ook zorg je voor een beter bedrijfsimago. Jouw bedrijf zal dan namelijk bekend staan als het bedrijf dat investeert in de mensen om haar heen.
Dit effect kan daarnaast versterkt worden, wanneer de relatiegeschenken zelf zeer praktisch en van hoge kwaliteit zijn. Op deze manier zullen mensen de producten en diensten die je aanbiedt ook associëren met deze positieve kenmerken, waardoor potentieel nieuwe klanten eerder voor jou zullen kiezen dan voor de concurrent.